Mark Zuckerberg s vlajkou Evropské unie

  • Evropská unie si opět vyšlápla na sociální sítě amerického giganta Meta
  • Od příštího roku musí dát uživatelům na výběr, zda chtějí sdílet svá data pro účely reklamy
  • Jde o reakci na pokutu ve výši téměř 5 miliard korun

Reklamy jsou takřka všudypřítomné a v mnoha případech pomáhají financovat celou plejádu internetových služeb, které by si jinak museli uživatelé platit přímo. Výjimkou není ani Facebook či Instagram, v jejichž případě si skutečně můžete za určitý poplatek kompletně vypnout sběr informací pro cílenou reklamu, nicméně valná většina z nás za sociální sítě zkrátka platit nechce. To ovšem neznamená, že by i tak mohly velké sociální sítě spadající pod Metu zobrazovat personalizované reklamy tak, jak samy chtějí.

Přečtěte si celý článek Evropská komise zase úřaduje: Meta musí změnit pravidla pro personalizovanou reklamu